TUMED, Uluslararası öğrenci olarak Türkiye üniversitelerinde eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlarımızın iletişim ve koordinasyonunu sağlamak amacıyla 2016 yılında kurulan uluslararası sivil toplum kuruluşudur.

İletişim Bilgileri
Yeni Bahçe Sk. No:1 D:No:1
Hırka-i Şerif, Fatih-İST
mezunlar@tumed.org.tr
+90 212 533 0110

TUMED

İSTANBUL’DA ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SORUNLARI KONUŞULACAK

2015 senesinde ilki gerçekleştirilen Uluslararası Öğrencilik temalı sempozyumun ikincisi 24-25 Aralık tarihlerinde medeniyetlerin başkenti İstanbul’da gerçekleştirilecek.


Her sene yapılması planlanan sempozyum, Türkiye ve Uluslararası Kamuoyunda, Uluslararası öğrenci meselesini ve uluslararası öğrencilerin karşılaştığı sorunları gündeme getirmeyi ve alandaki araştırmacı ve kurumları bir araya getirmeyi amaçlamaktadır.

Uluslararası eğitim alanında önemli akademisyenlerin ve STK temsilcilerinin katılacağı II. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu 24-25 Aralık 2016 günlerinde İstanbul Üniversitesi Kongre Merkezinde gerçekleştirilecek.

Programda aşağıdaki konuların yanı sıra ”Devlet/Devlet Politikaları/Sivil Toplum Kuruluşları ve Uluslararası Öğrenciler” bağlamında bildiriler tebliğ edilecek.

  • Uluslararası Eğitimde Devletin ve STK’ların rolleri
  1. Uluslararası öğrencilere yönelik devlet politikası ve amaçları
  2. Uluslararası öğrencilere yönelik devlet ve vakıf üniversitelerinin politikaları ve amaçları
  3. Uluslararası öğrencilere yönelik ülke ve yükseköğretim sektörü tanıtımı
  4. Uluslararası öğrencilere yönelik felsefemiz/ yaklaşımımız /anlayışımız
  5. Uluslararası öğrencilere yönelik medeniyet perspektifimiz
  • Uluslararası Öğrenciler ve Siyasal Gelişmeler
  • Uluslararası Öğrenci Algısı
  • Uluslararası Öğrencilik ve Uluslararası Öğrenci Profili
  • Eğitim Süreci
  1. Türkiye’de yükseköğrenim görmek isteyen uluslararası öğrencilerin Türkiye tercih nedenleri ve profilleri
  2. Üniversitelerin öğrenci kabul süreçleri, dağılımı yerleştirilmeleri (bireysel başvurular, kültür anlaşmaları çerçevesinde gelenler, vakıf/devlet üniversite kabul/değerlendirme farklılıkları, yurtdışına giderek orada yapılan değerlendirme süreçleri, geldikleri ülke değerlendirme kriterleri vs.)
  3. Eğitim sürecinde uluslararası öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar veya eğitimden memnuniyet düzeyleri
  4. Eğitimin tamamlanmasından sonraki aşamada öğrencilerin karşılaştıkları (Türkiye’de kalma izinleri, istihdam, vs.)
  5. Lisansüstü programlara devam eden uluslararası öğrencilerin tez konuları
  • Bu konuların dışında “uluslararası öğrenci” ile alakalı çalışmalar